W związku z możliwym rozdzielaniem się klejonych elementów Shimano Europe B.V. („Shimano”) rozpoczyna program przeglądów i wymiany wybranych klejonych 11-rzędowych szosowych korb HOLLOWTECH II, wyprodukowanych w okresie od 1 czerwca 2012 r. do 30 czerwca 2019 r. włącznie.
Dotyczy to w szczególności 11-rzędowych klejonych korb szosowych Shimano ULTEGRA FC-6800, DURA-ACE FC-9000, ULTEGRA FC-R8000, DURA-ACE FC-R9100 i FC-R9100-P, technologia HOLLOWTECH II, w Europie. Według zgłoszeń otrzymanych przez Shimano, klejone części ramienia korby mogą się oddzielać i łamać, stwarzając potencjalne ryzyko upadku i obrażeń dla konsumentów.
Aby zaradzić tej sytuacji, Shimano umożliwi przegląd każdego stosownego mechanizmu korbowego. Shimano wymieni każde ramię korby, które nie przejdzie przeglądu.
Przegląd ma na celu ustalenie, czy ramiona korby wykazują potencjalny problem z oddzielaniem się spoiwa i szybkie usunięcie potencjalnego zagrożenia dla bezpieczeństwa naszych konsumentów. Nie wszystkie korby ULTEGRA i DURA-ACE muszą zostać poddane przeglądowi. Przeglądowi podlegają wyłącznie korby wyprodukowane w okresie od 1 czerwca 2012 r. do 30 czerwca 2019 r. włącznie. Sposób ustalenia, czy korbę należy poddać przeglądowi znajduje się w sekcji CO ROBIĆ poniżej.
Shimano dokona bezpłatnej wymiany wszystkich korb, które nie przejdą pomyślnie procesu przeglądu.
POTENCJALNE RYZYKO
Z otrzymanych przez Shimano zgłoszeń wynika, że zewnętrzna osłona ramienia korby może zacząć oddzielać się od korpusu ramienia korby, stwarzając potencjalne ryzyko upadku i urazów dla konsumentów.
PROCEDURA IDENTYFIKACJI I PRZEGLĄDU MECHANIZMU KORBOWEGO
Aby sprawdzić, czy procedura dotyczy Twojej korby, wykonaj instrukcje dla KROKU 1.
KROK 1 – Ustal, czy posiadana korba wymaga przeglądu
KROK 1A – Zidentyfikuj numer modelu swojej korby
Problem dotyczy korb marki DURA-ACE i ULTEGRA o następujących numerach modeli: ULTEGRA FC-6800, FC-R8000 oraz DURA-ACE FC-9000, FC-R9100 i FC-R9100-P. Numery modeli są wybite po wewnętrznej stronie ramienia korby w pobliżu jego dolnej części (patrz: żółta ramka na poniższym zdjęciu).
Czy numer modelu na posiadanym ramieniu korby jest zgodny z powyższymi numerami modeli?
NIE: Korba nie jest dotknięta wadą i nie są wymagane żadne dalsze działania.
TAK: Przejdź do KROKU 1B.
KROK 1B – Zidentyfikuj kod fabryczny wybity na ramieniu korby
Kod fabryczny jest wybity po wewnętrznej stronie ramienia korby w pobliżu jego dolnej części (patrz: niebieska ramka na powyższym zdjęciu). Modele, których dotyczy problem, zostały wyprodukowane przed lipcem 2019 r. i są oznaczone następującymi dwuliterowymi kodami fabrycznymi: KF, KG, KH, KI, KJ, KK, KL, LA, LB, LC, LD, LE, LF, LG, LH, LI, LJ, LK, LL, MA, MB, MC, MD, ME, MF, MG, MH, MI, MJ, MK, ML, NA, NB, NC, ND, NE, NF, NG, NH, NI, NJ, NK, NL, OA, OB, OC, OD, OE, OF, OG, OH, OI, OJ, OK, OL, PA, PB, PC, PD, PE, PF, PG, PH, PI, PJ, PK, PL, QA, QB, QC, QD, QE, QF, QG, QH, QI, QJ, QK, QL, RA, RB, RC, RD, RE i RF.
Czy kod fabryczny na posiadanym ramieniu korby pasuje do któregokolwiek z powyższych dwuliterowych kodów fabrycznych?
NIE: Korba nie jest dotknięta wadą. Nie są wymagane dalsze działania.
TAK: Przejdź do KROKU 2.
Klienci, którzy uważają, że posiadają wadliwy produkt, proszeni są o kontakt z autoryzowanym sprzedawcą Shimano w celu umówienia się na bezpłatny przegląd mechanizmu korbowego. Jeśli nie wiesz, jak sprawdzić kod fabryczny, udaj się do lokalnego sprzedawcy Shimano.
Klienci posiadający korby, które nie mają określonego numeru modelu i kodu fabrycznego, nie muszą podejmować dalszych działań. Przejdź do KROKU 3.
KROK 2 – Zaprowadź rower do sprzedawcy na przegląd
Sprzedawca sprawdzi mechanizm korbowy pod kątem oznak oddzielenia lub rozwarstwienia się spoiwa.
Klienci, których korby podczas przeglądu wykażą oznaki oddzielenia się lub rozwarstwienia spoiwa, otrzymają od Shimano bezpłatną korbę na wymianę, którą sprzedawca profesjonalnie zamontuje. Jeśli po przeprowadzeniu przeglądu Twoja korba będzie wymagała wymiany, nie używaj jej. W przypadku tymczasowego braku zamiennika korby, Shimano powiadomi Cię za pośrednictwem sprzedawcy, gdy będzie on gotowy.
Wymieniona korba będzie wersją specjalną, której wygląd może kosmetycznie różnić się od poprzedniej wersji, lecz będzie posiadać takie same parametry użytkowe.
KROK 3 – Jeździj bezpiecznie i dbaj o swój rower/sprzęt
Jeśli Twój mechanizm korbowy przejdzie przegląd i nie będzie miał oznak rozwarstwienia, dziękujemy za cierpliwość i sumienność związaną z przeprowadzeniem przeglądu. Możesz dalej czerpać radość z jazdy swoim rowerem.
Regularnie poddawaj swój rower serwisowi i przeglądom, zapytaj sprzedawcę o zalecenia na podstawie swoich nawyków jazdy. Zwracaj uwagę na zmiany w dźwiękach i odczuciach podczas jazdy. Shimano zachęca wszystkich użytkowników do dokładnego zapoznania się z instrukcją obsługi dostarczoną wraz z produktem (i dostępną online pod adresem: si.shimano.com) aby zapewnić bezpieczne użytkowanie i właściwe utrzymanie roweru.
Przegląd Państwa mechanizmu korbowego możliwy jest w naszym serwisie.