Rower szosowy Merida Scultura Endurance 4000 bronze
Opis
ROWER MERIDA SCULTURA ENDURANCE 4000
Nazwa Scultura Endurance mówi sama za siebie. To rower szosowy endurance zapewniający komfortową i efektywną jazdę, idealny na długie dystanse. Jest bardzo uniwersalny, możesz nim jeździć nie tylko na gładkim asfalcie, ale nawet na odcinkach szutrowych. Pomoże w tym możliwość założenia 35-mm opon (seryjnie Maxxis Detonator 32C), w rowerze można także założyć pełne błotniki (rower ma zdejmowany mostek tylnego trójkąta do mocowania błotnika). Scultura Endurance 4000 ma CF3 zbudowaną z zaawansowanego składu karbonowych włókien, która świetnie łączy niską wagę, wysoką sztywność i duży komfort. Gwarantuje go m.in. specyficzna budowa rur tylnego trójkąta, w pełni karbonowy widelec oraz wysoka główka ramy dająca wygodną pozycję do jazdy. Komfort zwiększa również karbonowa sztyca Merida Expert CC. Rower wykorzystuje półzintegrowane prowadzenie przewodów (system Wire Port), które wchodzą do ramy przez stery, dzięki czemu są świetnie chronione przed brudem i wilgocią, a rower zyskuje bardzo czysty wygląd. Precyzyjne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy, a suport Press-Fit 86 da efektywny transfer mocy. Precyzyjny jest również osprzęt roweru, Shimano 105, o dużym zakresie przełożeń i sprawdzonym działaniu. Możesz polegać także na lekkich kołach zbudowanych na obręczach Merda Expert SL (Tubeless Ready), 12-mm sztywnych osiach oraz komponentach Merida. Dzięki hydraulicznym hamulcom tarczowym Shimano 105 w każdych warunkach pogodowych będziesz miał stałą jakość hamowania, pomoże w tym również system chłodzenia hamulca – Disc Cooler. O tym, że rower jest nie tylko niezwykle wygodny, ale też szybki, mogą świadczyć jego aerodynamiczne elementy takie jak ukryty zacisk sztycy zmniejszający turbulencje w jej okolicach. Chcesz się przekonać, jak komfortowa może być rasowa szosówka? Scultura Endurance 4000 czeka.
- Bardzo lekka i niezwykle komfortowa karbonowa rama CF3 z technologią Nano Matrix Carbon dla większej odporności na uderzenia
- W pełni karbonowy widelec i karbonowa sztyca
- Stożkowa główka ramy dla precyzyjnego prowadzenia
- Osprzęt Shimano 105, korba Shimano 105 50-34, 11-rzędowa kaseta Shimano CS-HG700 11-34
- Półzintegrowane prowadzenie przewodów w systemie Wire Port
- Koła Merida Expert SL (Tubeless Ready) i 12-mm sztywne osie
- Suport Press-Fit 86 dla świetnego transferu mocy
- Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano 105 z chłodzeniem Disc Cooler
- 32-mm opony Maxxis Detonator i prześwit na 35-mm opony
- Możliwość założenia pełnych błotników
![]() |
Nasze rowery są starannie złożone, wszystkie komponenty są skręcone, wyregulowane i nasmarowane według standardu VELMARU od 1996 roku. Bezpieczne i gotowe do jazdy!!! |
||
![]() |
Ponad 150 rowerów szosowych, 300 sportowych i turystycznych od ręki w NASZYM SKLEPIE. Karbonowe, aluminiowe, komfortowe i aero. Dopasowujemy pozycję. Rozmiary od XS do XL | ||
SPECYFIKACJA
RAMA: |
Scultura Edurance CF3 II - carbon - maksymalny rozmiar opon: 700x35C |
WIDELEC: |
Scultura Endurance CF3 DISC |
PRZERZUTKA PRZÓD: | Shimano 105 |
PRZERZUTKA TYŁ: | Shimano 105 |
MANETKA PRZÓD: |
Shimano 105 disc |
MANETKA TYŁ: |
Shimano 105 disc |
MECHANIZM KORBOWY: | Shimano 105 |
WKŁAD SUPORTU | SM-BB71-41B, Pressfit 86,5 |
WOLNOBIEG/KASETA: |
Shimano CS-R700 - 11-34T - 11 przełożeń |
ŁAŃCUCH: | KMC X11 |
OBRĘCZ: |
Merida Expert SL |
OPONA PRZÓD: |
Maxxis Detonator - 700x32C - zwijana |
OPONA TYŁ: |
Maxxis Detonator - 700x28C - zwijana |
TARCZA HAMULCOWA TYŁ: |
Shimano RT54
|
TARCZA HAMULCOWA PRZÓD: |
Shimano RT54
|
HAMULEC PRZÓD: |
Shimano 105
|
HAMULEC TYŁ: |
Shimano 105
|
KIEROWNICA: |
Merida Expert SL |
STERY: |
Merida-8151 |
MOSTEK: |
Merida Expert CW - XS - 90 mm - S/M - 100 mm - L - 110 mm - XL - 120 mm |
SIODŁO: | Merida Comp SL |
SZTYCA: |
Merida Expert CC - 27,2 mm - carbon |
WAGA: |
|
WAŻNE INFORMACJE:
Podane zakresy są wyłącznie wskazówką poprzedzającą precyzyjny dobór rozmiaru ramy. Zapraszamy do naszego sklepu stacjonarnego, żeby dokonać wyboru uwzględniającego indywidualne preferencje i uwarunkowania.
Jeśli Twój wzrost mieści się pomiędzy dwoma sugerowanymi rozmiarami ramy, powinieneś trzymać się następujących zasad:
- do sportowej jazdy lepiej wybrać mniejszą ramę,
- dla bardziej komfortowej pozycji lepiej wybrać większą ramę,
- jeśli używasz regulowanej sztycy, odejmij ok. 3 cm albo 1 cal z sugerowanego rozmiaru ramy.
Przydatne w doborze rozmiaru ramy wartości geometrii możesz znaleźć na stronie www.merida-bikes.com w zakładce "geometria" przy każdym modelu roweru.
ROZMIAR RAMY | XS | S | M | L | XL |
ROZMIAR OPON | 28" | 28" | 28" | 28" | 28" |
ST - RURA PODSIODŁOWA [MM] | 470 | 490 | 510 | 530 | 560 |
TT - DŁUGOŚĆ RAMY [MM] | 524 | 538 | 553 | 568 | 583 |
CS - DOLNE RURY TYLNEGO TRÓJKĄTA [MM] | 418 | 418 | 418 | 418 | 418 |
HTA - KĄT GŁÓWKI RAMY [STOPNIE] | 73 | 73 | 73 | 73 | 73,5 |
STA - KĄT RURY PODSIODŁOWEJ [°] | 74 | 74 | 73,5 | 73,5 | 73,5 |
BD - POŁOŻENIE ŚRODKA SUPPORTU [MM] | 70 | 66 | 66 | 66 | 66 |
HT - WYSOKOŚĆ GŁÓWKI RAMY [MM] | 152 | 161 | 177 | 197 | 222 |
FL - DŁUGOŚĆ WIDELCA [MM] | 380 | 380 | 380 | 380 | 380 |
R - REACH - ZASIĘG [MM] | 366 | 376 | 380 | 389 | 397 |
S - STACK - WYSOKOŚĆ RAMY [MM] | 552 | 542 | 557 | 571 | 593 |
WB - BAZA KÓŁ [MM] | 997 | 1001 | 1001 | 1017 | 1026 |
SH - WYSOKOŚĆ GÓRNEJ RURY OD PODŁOŻA - PRZEKROK [MM] | 745 | 765 | 782 | 823 | 852 |
Technologia
![]() |
|
![]() |
|
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Efektywny system chłodzący, który usuwa ryzyko przegrzania się hamulca np. podczas długich zjazdów. Aluminiowe żebra, przymocowane w okolicach zacisku hamulca tarczowego, odprowadzają nadmiar ciepła. Rezultat: o 35% mniejsze nagrzewanie się hamulca, szybsze chłodzenie i stała jakość hamowania. |
![]() |
Specjalny zintegrowany zacisk sztycy, który pozwala uniknąć zawirowań powietrza wokół górnej części rury podsiodłowej i górnej rury, a tym samym poprawia aerodynamikę i oszczędza siły kolarza. Niewielki element pomaga uzyskać wielkie końcowe efekty. |
![]() |
Zaprojektowane przez MERIDĘ stery pozwalają wprowadzić przez nie przewody do ramy. Takie rozwiązanie zapewnia czysty wygląd roweru bez ingerencji w ramę. W zależności od modelu, przewody są zintegrowane i prowadzone w całości wewnętrznie (przez kierownicę i mostek) albo półzintegrowane, prowadzone do ramy pod mostkiem. |
Dane techniczne
Producet | MERIDA |
Typ | SZOSA |
Rok | 2021 |
Rozmiar koła | 28" |