Rower szosowy Merida Scultura 5000 Team Replica

  • nowość
Dostępność: zapytaj o produkt
Cena: 13 499,00 zł 13499.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: MERIDA
Kod produktu: 22-73999-0

Opis

ROWER MERIDA SCULTURA 5000

 

 

   Mniejsza waga, mniejsze opory powietrza, a do tego dużo większy komfort. To właśnie nowa Merida Scultura, rower szosowy ze ścisłej światowej czołówki. Wykorzystuje szczegółowe rozwiązania zaczerpnięte z Reacto, dzięki czemu pod względem aerodynamiki jest lepsza niż kiedykolwiek. Jednocześnie jest jeszcze lżejsza, zwinniejsza i wygodniejsza. Jeszcze przed oficjalną premierą kolarze Bahrain Victorious wygrali na Sculturze cztery etapy wyścigów World Touru, a najważniejsze światowe rowerowe media są zachwycone jazdą nową Sculturą. Ma ona wiodący w swej klasie komfort, który zmniejsza zmęczenie kolarza i pozwala mu zachować więcej sił na finałowy sprint czy podjazd. Jednocześnie jej geometria jest taka sama jak w Reacto i zapewnia podobne najwyższej klasy prowadzenie. Scultura 5000 ma lekką ramę CF3, która wraz z nowym widelcem zapewnia większą efektywność pedałowania i lepszą precyzję prowadzenia. Rama ma agresywniej opadającą górną rurę, a także zintegrowany zacisk sztycy, który redukuje turbulencje. Nowa geometria ramy obejmuje skrócenie rury podsiodłowej o 40 mm i odsłonięcie sztycy, co pozwala na jej większe ugięcie. To z kolei poprawia komfort jazdy nawet na wymagających nawierzchniach i przekłada się na mniejsze zmęczenie na trasie. Komfort na trasie jeszcze bardziej zwiększa prześwit ramy i widelca, który umożliwia założenie nawet 30-mm opon. Redukcja przodu roweru, nowy widelec, obniżenie punktów mocowania górnych rur tylnego trójkąta pozwoliły poprawić w nowej Sculturze aerodynamiczne osiągi, czyniąc z niej jeszcze wszechstronniejszą maszynę. Precyzję prowadzenia zapewnia stożkowa główka ramy. Niezwykle precyzyjny jest również osprzęt Shimano Ultegra. Znakomity transfer mocy zapewnia suport Press-Fit 86,5. Na świetne wyposażenie roweru składają się również: aluminiowy kokpit Merida/FSA z wewnętrznym prowadzeniem przewodów, aluminiowe koła Merida Expert SL (Tubeless Ready), hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano Ultrgra z chłodzeniem Disc Cooler, karbonowa sztyca Merida Expert CC, która wydatnie zwiększa komfort jazdy, 12-mm sztywne osie, siodełko Merida Expert SL oraz opony Continental Ultra Sport III 28 mm. Poczuj zupełnie nową jakość jazdy! Wsiądź na Sculturę 5000 i bądź swoją najszybszą wersją.

  • Bardzo lekka, komfortowa i sztywna karbonowa rama CF3 o udoskonalonej aerodynamice
  • Przerzutki Shimano Ultegra, korba Shimano RS510 50-34, 11-rzędowa kaseta Shimano CS-R7000 11-30
  • Aluminiowy kokpit Merida/FSA z wewn. prowadzeniem przewodów
  • Aluminiowe koła Merida Expert SL (Tubeless Ready) i 12-mm sztywne osie
  • Suport Press-Fit 86,5 dla świetnego transferu mocy
  • Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano Ultegra z chłodzeniem Disc Cooler
  • Zwiększająca komfort karbonowa sztyca Merida Expert CC
  • Opony Continental Ultra Sport III 28 mm i prześwit na 30-mm opony
  • Siodełko Merida Expert SL

 

       
  Nasze rowery są starannie złożone, wszystkie komponenty są skręcone, wyregulowane i nasmarowane według standardu VELMARU od 1996 roku.
Bezpieczne i gotowe do jazdy!!!
 
 
 
       
  Ponad 150 rowerów szosowych, 300 sportowych i turystycznych od ręki w NASZYM SKLEPIE. Karbonowe, aluminiowe, komfortowe i aero. Dopasowujemy pozycję. Rozmiary od XS do XL  
 

 

 Rama Scultura 5000 , wykonana z włókna węglowego, charakteryzuje się nie tylko doskonałymi właściwościami aerodynamicznymi, lekkością i sztywnością, ale również niską wagą. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii i materiałów, rama jest lekka, co przekłada się na jeszcze większą efektywność i łatwość prowadzenia roweru.

 
 
 Przerzutka tylna i przednia Shimano Ultegra to profesjonalne komponenty rowerowe, które gwarantują precyzyjne i niezawodne zmiany biegów. Dzięki zaawansowanej konstrukcji i wysokiej jakości wykonania, są one idealnym wyborem dla wymagających rowerzystów szosowych, zapewniając doskonałą wydajność i niezawodność.

 

 

SPECYFIKACJA

 

RAMA:

Scultura CF3 V

               - carbon

               - maksymalny rozmiar opon: 700x30C

WIDELEC:

Scultura CF3 DISC

PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Ultegra
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Ultegra
MANETKA PRZÓD: 

Shimano Ultegra disc

MANETKA TYŁ:

Shimano Ultegra disc

MECHANIZM KORBOWY: Shimano RS510
WKŁAD SUPORTU SM-BB71-41B, Pressfit 86,5
WOLNOBIEG/KASETA:

Shimano CS-R7000

               - 11-30T

               - 11 przełożeń

ŁAŃCUCH: KMC X11
OBRĘCZ:

Merida Expert SL

OPONA PRZÓD:

Continental Ultra Sport III

               - 700x28C

               - zwijana

OPONA TYŁ:

Continental Ultra Sport III

               - 700x28C

               - zwijana

TARCZA HAMULCOWA TYŁ:
Shimano RT54
TARCZA HAMULCOWA PRZÓD:
Shimano RT54
HAMULEC PRZÓD:
Shimano Ultegra
HAMULEC TYŁ:
Shimano Ultegra
KIEROWNICA:

Merida Expert SL

STERY:

FSA ACR

MOSTEK:

FSA SMR ACR

               - XXS/XS  - 90 mm

               - S  - 100 mm

               - M - 110 mm

               - L/XL - 120 mm

SIODŁO: Merida Expert SL
SZTYCA:

Merida Expert CC

               - 27,2 mm

               - carbon

WAGA:

 ok. 8,7 kg

 

 

DOPASOWANIE ROZMIARU RAMY

 

WAŻNE INFORMACJE:

Podane zakresy są wyłącznie wskazówką poprzedzającą precyzyjny dobór rozmiaru ramy. Zapraszamy do naszego sklepu stacjonarnego, żeby dokonać wyboru uwzględniającego indywidualne preferencje i uwarunkowania.

Jeśli Twój wzrost mieści się pomiędzy dwoma sugerowanymi rozmiarami ramy, powinieneś trzymać się następujących zasad:

  • do sportowej jazdy lepiej wybrać mniejszą ramę,
  • dla bardziej komfortowej pozycji lepiej wybrać większą ramę,
  • jeśli używasz regulowanej sztycy, odejmij ok. 3 cm albo 1 cal z sugerowanego rozmiaru ramy.

Przydatne w doborze rozmiaru ramy wartości geometrii możesz znaleźć na stronie www.merida-bikes.com w zakładce "geometria" przy każdym modelu roweru. 

 

ROZMIAR RAMY

XS

S

M

L

XL

ROZMIAR OPON

28"

28"

28"

28"

28"

ST - RURA PODSIODŁOWA [MM]

458

481

501

521

550

TT - DŁUGOŚĆ RAMY [MM]

535

545

560

575

590

CS - DOLNE RURY TYLNEGO TRÓJKĄTA [MM]

408

408

408

408

408

HTA - KĄT GŁÓWKI RAMY [STOPNIE]

72

72,5

73,5

73,5

74

STA - KĄT RURY PODSIODŁOWEJ [°]

74

74

73,5

73

73

BD - POŁOŻENIE ŚRODKA SUPPORTU [MM]

70

66

66

66

66

HT - WYSOKOŚĆ GŁÓWKI RAMY [MM]

112

128

140

155

176

FL - DŁUGOŚĆ WIDELCA [MM]

385

385

385

385

385

R - REACH - ZASIĘG [MM]

383

390

395

400

409

S - STACK - WYSOKOŚĆ RAMY [MM]

529

542

557

571

593

WB - BAZA KÓŁ [MM]

982

989

990

1000

1010

SH - WYSOKOŚĆ GÓRNEJ RURY OD PODŁOŻA - PRZEKROK [MM]

745

765

782

800

823

 

 
TECHNOLOGIE

 

 
 

Specjalne profile rur w kształcie kropli ze ściętym tyłem. Wykorzystują one patent profilu skrzydeł NACA0028 amerykańskiego komitetu doradczego do spraw aeronautyki (NACA), który wchodzi w skład NASA. Profile NACA Fastback zapewniają swobodny przepływ powietrza i łączą w sobie istotne parametry sztywności oraz aerodynamiki, przy najniższej możliwej wadze.

Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.

Rozwiązanie, które pozwala zamontować elektroniczny system przerzutek Di2 Shimano. Charakteryzuje się on dużą niezawodnością i wydajną, bezproblemową obsługą. „Di2 Ready” oznacza ramy, które są optymalnie przygotowane do wykorzystania tej technologii, łącznie z możliwością montażu baterii w sztycy bądź wewnątrz rury sterowej.

Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.

Nanocząstki wzmacniają oparte na żywicy epoksydowej karbonowe wiązanie, co daje nawet 40% wyższą odporność na uderzenia oraz lepszą odporność na przypadkowe uszkodzenia niż w wielu ramach aluminiowych.

 

Technologia pozwalająca na maksymalne wygładzenie wewnętrznych powierzchni rur karbonowych. Poprawiona struktura oznacza mniejszą wagę, większą sztywność i wytrzymałość oraz lepszy rozkład obciążeń.

  Efektywny system chłodzący, który usuwa ryzyko przegrzania się hamulca np. podczas długich zjazdów. Aluminiowe żebra, przymocowane w okolicach zacisku hamulca tarczowego, odprowadzają nadmiar ciepła. Rezultat: o 35% mniejsze nagrzewanie się hamulca, szybsze chłodzenie i stała jakość hamowania.
Specjalny zintegrowany zacisk sztycy, który pozwala uniknąć zawirowań powietrza wokół górnej części rury podsiodłowej i górnej rury, a tym samym poprawia aerodynamikę i oszczędza siły kolarza. Niewielki element pomaga uzyskać wielkie końcowe efekty.
  Zaprojektowane przez MERIDĘ stery pozwalają wprowadzić przez nie przewody do ramy. Takie rozwiązanie zapewnia czysty wygląd roweru bez ingerencji w ramę. W zależności od modelu, przewody są zintegrowane i prowadzone w całości wewnętrznie (przez kierownicę i mostek) albo półzintegrowane, prowadzone do ramy pod mostkiem.

 

 
 
 
Dołożono wszelkich starań, aby opisy i zdjęcia produktów były dokładne i aktualne. Specyfikacje i ceny mogą ulec zmianie bez uprzedzenia.
 
Gwarancja lata: 2

Producent zastrzega możliwość zmiany specyfikacji bez uprzedzenia

 

Dane techniczne

Producet MERIDA
Typ SZOSA
Rok 2023
Rozmiar koła 28"

Produkty powiązane

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium