Rower szosowy Merida Scultura 5000 Team Replica
Opis
Mniejsza waga, mniejsze opory powietrza, a do tego dużo większy komfort. To właśnie nowa Merida Scultura, rower szosowy ze ścisłej światowej czołówki. Wykorzystuje szczegółowe rozwiązania zaczerpnięte z Reacto, dzięki czemu pod względem aerodynamiki jest lepsza niż kiedykolwiek. Jednocześnie jest jeszcze lżejsza, zwinniejsza i wygodniejsza. Jeszcze przed oficjalną premierą kolarze Bahrain Victorious wygrali na Sculturze cztery etapy wyścigów World Touru, a najważniejsze światowe rowerowe media są zachwycone jazdą nową Sculturą. Ma ona wiodący w swej klasie komfort, który zmniejsza zmęczenie kolarza i pozwala mu zachować więcej sił na finałowy sprint czy podjazd. Jednocześnie jej geometria jest taka sama jak w Reacto i zapewnia podobne najwyższej klasy prowadzenie. Scultura 5000 ma lekką ramę CF3, która wraz z nowym widelcem zapewnia większą efektywność pedałowania i lepszą precyzję prowadzenia. Rama ma agresywniej opadającą górną rurę, a także zintegrowany zacisk sztycy, który redukuje turbulencje. Nowa geometria ramy obejmuje skrócenie rury podsiodłowej o 40 mm i odsłonięcie sztycy, co pozwala na jej większe ugięcie. To z kolei poprawia komfort jazdy nawet na wymagających nawierzchniach i przekłada się na mniejsze zmęczenie na trasie. Komfort na trasie jeszcze bardziej zwiększa prześwit ramy i widelca, który umożliwia założenie nawet 30-mm opon. Redukcja przodu roweru, nowy widelec, obniżenie punktów mocowania górnych rur tylnego trójkąta pozwoliły poprawić w nowej Sculturze aerodynamiczne osiągi, czyniąc z niej jeszcze wszechstronniejszą maszynę. Precyzję prowadzenia zapewnia stożkowa główka ramy. Niezwykle precyzyjny jest również osprzęt Shimano Ultegra. Znakomity transfer mocy zapewnia suport Press-Fit 86,5. Na świetne wyposażenie roweru składają się również: aluminiowy kokpit Merida/FSA z wewnętrznym prowadzeniem przewodów, aluminiowe koła Merida Expert SL (Tubeless Ready), hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano Ultrgra z chłodzeniem Disc Cooler, karbonowa sztyca Merida Expert CC, która wydatnie zwiększa komfort jazdy, 12-mm sztywne osie, siodełko Merida Expert SL oraz opony Continental Ultra Sport III 28 mm. Poczuj zupełnie nową jakość jazdy! Wsiądź na Sculturę 5000 i bądź swoją najszybszą wersją.
- Bardzo lekka, komfortowa i sztywna karbonowa rama CF3 o udoskonalonej aerodynamice
- Przerzutki Shimano Ultegra, korba Shimano RS510 50-34, 11-rzędowa kaseta Shimano CS-R7000 11-30
- Aluminiowy kokpit Merida/FSA z wewn. prowadzeniem przewodów
- Aluminiowe koła Merida Expert SL (Tubeless Ready) i 12-mm sztywne osie
- Suport Press-Fit 86,5 dla świetnego transferu mocy
- Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano Ultegra z chłodzeniem Disc Cooler
- Zwiększająca komfort karbonowa sztyca Merida Expert CC
- Opony Continental Ultra Sport III 28 mm i prześwit na 30-mm opony
- Siodełko Merida Expert SL
![]() |
Nasze rowery są starannie złożone, wszystkie komponenty są skręcone, wyregulowane i nasmarowane według standardu VELMARU od 1996 roku. Bezpieczne i gotowe do jazdy!!! |
||
![]() |
Ponad 150 rowerów szosowych, 300 sportowych i turystycznych od ręki w NASZYM SKLEPIE. Karbonowe, aluminiowe, komfortowe i aero. Dopasowujemy pozycję. Rozmiary od XS do XL | ||
SPECYFIKACJA
RAMA: |
Scultura CF3 V - carbon - maksymalny rozmiar opon: 700x30C |
WIDELEC: |
Scultura CF3 DISC |
PRZERZUTKA PRZÓD: | Shimano Ultegra |
PRZERZUTKA TYŁ: | Shimano Ultegra |
MANETKA PRZÓD: |
Shimano Ultegra disc |
MANETKA TYŁ: |
Shimano Ultegra disc |
MECHANIZM KORBOWY: | Shimano RS510 |
WKŁAD SUPORTU | SM-BB71-41B, Pressfit 86,5 |
WOLNOBIEG/KASETA: |
Shimano CS-R7000 - 11-30T - 11 przełożeń |
ŁAŃCUCH: | KMC X11 |
OBRĘCZ: |
Merida Expert SL |
OPONA PRZÓD: |
Continental Ultra Sport III - 700x28C - zwijana |
OPONA TYŁ: |
Continental Ultra Sport III - 700x28C - zwijana |
TARCZA HAMULCOWA TYŁ: |
Shimano RT54
|
TARCZA HAMULCOWA PRZÓD: |
Shimano RT54
|
HAMULEC PRZÓD: |
Shimano Ultegra
|
HAMULEC TYŁ: |
Shimano Ultegra
|
KIEROWNICA: |
Merida Expert SL |
STERY: |
FSA ACR |
MOSTEK: |
FSA SMR ACR - XXS/XS - 90 mm - S - 100 mm - M - 110 mm - L/XL - 120 mm |
SIODŁO: | Merida Expert SL |
SZTYCA: |
Merida Expert CC - 27,2 mm - carbon |
WAGA: |
ok. 8,7 kg |
WAŻNE INFORMACJE:
Podane zakresy są wyłącznie wskazówką poprzedzającą precyzyjny dobór rozmiaru ramy. Zapraszamy do naszego sklepu stacjonarnego, żeby dokonać wyboru uwzględniającego indywidualne preferencje i uwarunkowania.
Jeśli Twój wzrost mieści się pomiędzy dwoma sugerowanymi rozmiarami ramy, powinieneś trzymać się następujących zasad:
- do sportowej jazdy lepiej wybrać mniejszą ramę,
- dla bardziej komfortowej pozycji lepiej wybrać większą ramę,
- jeśli używasz regulowanej sztycy, odejmij ok. 3 cm albo 1 cal z sugerowanego rozmiaru ramy.
Przydatne w doborze rozmiaru ramy wartości geometrii możesz znaleźć na stronie www.merida-bikes.com w zakładce "geometria" przy każdym modelu roweru.
ROZMIAR RAMY | XS | S | M | L | XL |
ROZMIAR OPON | 28" | 28" | 28" | 28" | 28" |
ST - RURA PODSIODŁOWA [MM] | 458 | 481 | 501 | 521 | 550 |
TT - DŁUGOŚĆ RAMY [MM] | 535 | 545 | 560 | 575 | 590 |
CS - DOLNE RURY TYLNEGO TRÓJKĄTA [MM] | 408 | 408 | 408 | 408 | 408 |
HTA - KĄT GŁÓWKI RAMY [STOPNIE] | 72 | 72,5 | 73,5 | 73,5 | 74 |
STA - KĄT RURY PODSIODŁOWEJ [°] | 74 | 74 | 73,5 | 73 | 73 |
BD - POŁOŻENIE ŚRODKA SUPPORTU [MM] | 70 | 66 | 66 | 66 | 66 |
HT - WYSOKOŚĆ GŁÓWKI RAMY [MM] | 112 | 128 | 140 | 155 | 176 |
FL - DŁUGOŚĆ WIDELCA [MM] | 385 | 385 | 385 | 385 | 385 |
R - REACH - ZASIĘG [MM] | 383 | 390 | 395 | 400 | 409 |
S - STACK - WYSOKOŚĆ RAMY [MM] | 529 | 542 | 557 | 571 | 593 |
WB - BAZA KÓŁ [MM] | 982 | 989 | 990 | 1000 | 1010 |
SH - WYSOKOŚĆ GÓRNEJ RURY OD PODŁOŻA - PRZEKROK [MM] | 745 | 765 | 782 | 800 | 823 |
Technologia
![]() |
|
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Efektywny system chłodzący, który usuwa ryzyko przegrzania się hamulca np. podczas długich zjazdów. Aluminiowe żebra, przymocowane w okolicach zacisku hamulca tarczowego, odprowadzają nadmiar ciepła. Rezultat: o 35% mniejsze nagrzewanie się hamulca, szybsze chłodzenie i stała jakość hamowania. |
![]() |
Specjalny zintegrowany zacisk sztycy, który pozwala uniknąć zawirowań powietrza wokół górnej części rury podsiodłowej i górnej rury, a tym samym poprawia aerodynamikę i oszczędza siły kolarza. Niewielki element pomaga uzyskać wielkie końcowe efekty. |
![]() |
Zaprojektowane przez MERIDĘ stery pozwalają wprowadzić przez nie przewody do ramy. Takie rozwiązanie zapewnia czysty wygląd roweru bez ingerencji w ramę. W zależności od modelu, przewody są zintegrowane i prowadzone w całości wewnętrznie (przez kierownicę i mostek) albo półzintegrowane, prowadzone do ramy pod mostkiem. |
Producent zastrzega możliwość zmiany specyfikacji bez uprzedzenia
Dane techniczne
Producet | MERIDA |
Typ | SZOSA |
Rok | 2023 |
Rozmiar koła | 28" |