MERIDA REACTO 6000 2018 CZARNY dostępny:54cm

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 9 770,00 zł 11 499,00 zł 9770.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane
Ocena: 0
Producent: MERIDA
Kod produktu: 5904

Opis

ROWER NA KARBONOWEJ RAMIE Z SYSTEMEM ULTEGRA 8000

dostępny rozmiar 54cm

REACTO - aerodynamika to podstawa
 

 

Linia produktów Reacto przeznaczona jest dla osób dla których najważniejsza jest aerodynamika i bardzo wysoka sztywność.
Dla osób dla których najważniejsze jest uniwersalność i komfort polecamy linię Scultura
 
 
 
Najważniejsze cechy produktu:


+Karbonowa rama z jednoczęściową konstrukcją
+ Profi le rur typu Fastback
+ Wewnętrzne prowadzenie linek
+ Zoptymalizowany aerodynamicznie karbonowy widelec
+ Tylny hamulec pod suportem
+ Zintegrowane mocowanie siodełka
.

MERIDA REACTO TO AERODYNAMIKA

REACTO TO SZTYWNOŚĆ I STABILNOŚĆ

 NASZE ROWERY SĄ RZETELNIE ZŁOŻONE, PRZESMAROWANE, SKRĘCONE I WYREGULOWANE, STANDARD VELMARU OD 1996r.

GOTOWE DO JAZDY!!!

PONAD 150 ROWERÓW SZOSOWYCH OD RĘKI W NASZYM SKLEPIE.

ALUMINIOWE, KARBONOWE, KOMFORTOWE I AERO.

DOPASOWUJEMY ROZMIARY, USTAWIAMY POZYCJE, ROZMIARY OD XS-XL

 


REACTO/ROAD RACE 700C
  REACTO pozostaje jednym z najbardziej aerodynamicznych rowerów świata. Dzięki niezaprzeczalnym aerodynamicznym zaletom nasz ścigacz zapewnił wiele cennych zwycięstw w World Tourze. Rower ten oszczędza siły kolarza, co odczuwają jednak nie tylko zawodowcy. Stworzyliśmy REACTO po niezliczonych godzinach testów w tunelu aerodynamicznym. Znakomite parametry oporu powietrza osiągnięto dzięki zastosowaniu wielu zaawansowanych technologii. Można je dostrzec m.in. w rurach typu NACA Fastback w kształcie kropli ze ściętym tyłem czy oryginalnej konstrukcji przedniego widelca MERIDY. Pęd do jak najmniejszych oporów powietrza wymusił również zintegrowanie hamulców z kształtem ramy, wewnętrzne poprowadzenie linek i zastosowanie zintegrowanej sztycy S-Flex. Zawirowań powietrza wokół górnej części rury podsiodłowej pozwala uniknąć specjalny zacisk Internal Clamp, a pełnię aerodynamicznych możliwości REACTO pomaga wykorzystać główka Flip Flop. Znacznie ułatwia ona przyjęcie idealnej pozycji na rowerze. REACTO oszczędza siły kolarza nie tylko dzięki aerodynamice, ale także poprzez komfort. W wybranych modelach oprócz sztycy zapewnia go m.in. technologia Bio Fiber Damping Compound z wykorzystaniem lnianych biowłókien. Dzięki temu nasz aero pocisk gwarantuje wygodę na poziomie klasycznych rowerów szosowych. W sezonie 2016 zapewniamy także aluminiowe wersje REACTO, które przejęły po karbonowych wiele zaawansowanych rozwiązań.

 
SPECYFIKACJA 
 .

 
 
 
 
Producent zastrzega możliwość zmiany specyfikacji bez uprzedzenia
                                          
                                              Dobór ramy

 

 

 

 

 

 
REACTO - aerodynamika to podstawa

 
– Czuć, że ten rower jest bardzo sztywny i daje przewagę na płaskim. Jest agresywny i bardzo zrywny – mówi Przemysław Niemiec o nowym modelu Merida Reacto Evo. 6. kolarz Giro d’Italia przejechał nim ok. połowę trasy tego wyścigu, podczas którego nowy rower aero Lampre-Merida miał swoją oficjalną premierę. – Reacto Evo pozwala zaoszczędzić 10 watów przy prędkości 50 km/h, czyli średnio ok. 4% całkowitej mocy kolarza – mówi Juergen Falke, główny projektant Meridy.
 
                                                                   ZDJĘCIA INNEGO MODELU :TEAM


 
– Płaskie czy pagórkowate etapy, na których można się spodziewać ucieczek i sprinterskiego finiszu, są idealne dla Meridy Reacto Evo. Gdy przez ostatnie 15 km trzeba jechać z prędkością 60 km/h i więcej, ważne jest, czy kolarz zaoszczędzi ok. 10 watów dzięki samemu sprzętowi. Ten rower pomaga urywać sekundy na szybkich trasach – mówi Juergen Falke. To jeden z powodów, dla którego zawodnicy Lampre-Merida, m.in. 4 kolarz tegorocznego Giro d’Italia Michele Scarponi i 6. Przemysław Niemiec, wykorzystali nowy model Meridy podczas wielu etapów wyścigu. – Po raz pierwszy jechałem Reacto Evo w 6. etapie Giro ze względu na jego płaską i szybką trasę. Rower dał mi przewagę dzięki swojej doskonałej aerodynamice – mówi Michele Scarponi. – Reacto Evo ma opór powietrza mniejszy o 11% niż Scultura SL, dzięki czemu zaoszczędziłem energię przed wymagającymi etapami z trudnymi podjazdami – dodaje. Nowy model aero uzupełnił wyposażenie Lampre-Merida dostosowane do różnych warunków i potrzeb. Podstawowym rowerem kolarzy włoskiej grupy jest wszechstronna Merida Scultura SL, używana na Giro głównie podczas górskich etapów, na trudną brukową nawierzchnię wybierają oni model Ride Pro, a w etapach z jazdą na czas napędza ich Merida Warp TT.
 
Stworzony od podstaw Reacto Evo, który będzie dostępny także w Polsce, zawiera w sobie atuty pozostałych szosówek Meridy. – Dużym wyzwaniem było połączenie w Reacto Evo zalet dwóch modeli Lampre-Merida: używanej w „czasówkach” Meridy Warp TT oraz lekkiego, sztywnego i komfortowego modelu Scultura SL. Praca, którą wykonaliśmy w tunelu aerodynamicznym podczas tworzenia Warp TT, pozwoliła nam wykorzystać elementy ramy tego roweru w Reacto Evo – tłumaczy Juergen Falke, główny projektant Meridy. – Profile rury dolnej i podsiodłowej mają w Reacto Evo bardzo aerodynamiczne kształty i są bardzo zbliżone do tych z Warp TT. Częściowo je zmodyfikowaliśmy, osiągając dzięki temu sztywność porównywalną do ramy Scultury SL – dodaje. Jego słowa potwierdzają nie tylko wyniki testów laboratoryjnych, ale też wrażenia kolarzy. – Czuć, że ten rower jest bardzo sztywny i daje przewagęna płaskim. Jest agresywny i bardzo zrywny. Mam w nim zamontowane dodatkowe przyciski do zmiany przełożenia pod klamkami na kierownicy, to fajna zabawka– mówi Przemysław Niemiec, któremu Reacto Evo pomogło osiągnąć najlepszy wynik w historii polskich startów w Giro d’Italia (6. miejsce).



Aerodynamika to podstawa

Choć Reacto Evo stanowi kompromis między odpowiednią wagą, sztywnością i komfortem, jedną z głównych ambicji projektantów Meridy w pracach nad nim było stworzenie aerodynamiczny pocisku. Ambicji tej podporządkowali wiele rozwiązań zastosowanych w nowym rowerze. – W porównaniu do Scultury SL, zmieniliśmy pozycję dolnej rury w głównym trójkącie. Obniżyliśmy jej przód, co zmniejszyło prześwit między ramą a oponą i poprawiło tym samym aerodynamikę w przedniej części ramy – wyjaśnia Juergen Falke. Pęd do jak najmniejszych oporów powietrza wymusił także zintegrowanie hamulców z kształtem ramy. – Przedni hamulec o konstrukcji direct mount został umieszczony blisko widelca, co poprawia aerodynamikę przodu roweru. Tylny hamulec jest w Reacto Evo umieszczony w cieniu aerodynamicznym pod suportem, co również wydatnie wpływa na aerodynamikę – dodaje główny projektant Meridy. Moc i modulację na najwyższym poziomie zapewniają w Reacto Evo hamulce Shimano Dura Ace.

  
Z aerodynamicznej idei projektantów Meridy wynika także konstrukcja pozostałych elementów Reacto Evo. – Tylny trójkąt ma niemal takie same kształty jak ten w Warp TT. Jego rury są płaskie, co pozwala na niezakłócony przepływ powietrza – mówi Falke. – Opatentowana konstrukcja sztycy „S-Flex” z wkładką elastomerową zapewnia wysoki komfort, dzięki czemu w tylnym trójkącie mogliśmy się skupić na aerodynamice – tłumaczy. Sprężynująca tłumiąca drgania wkładka to tylko jedno z rozwiązań, które sprawia, że jazda Reacto Evo jest przyjemnością nawet na szosach bez idealnej nawierzchni. – Używam Reacto Evo od początku sezonu, od razu wiedziałem, że to wyjątkowy rower. Sztywność i komfort jazdy czynią go idealnym – mówi Filippo Pozzato z Lampre-Merida. – Byłem przekonany, że docenią go także moi koledzy i tak właśnie się stało – dodaje.



Niech moc będzie z tobą
 
Pochlebna opinia „Pippo” o Reacto Evo nie jest zaskoczeniem dla głównego projektanta Meridy, ale bardzo go cieszy. –Pozzato słynie z tego, że jest bardzo szczery i bezpośredni. Potrafił publicznie narzekać na rowery jednej ze swoich wcześniejszych grup. Nam też mogło się to przytrafić, jeśli nie spodobałby mu się nasz sprzęt – mówi Falke. – Wiemy, że Pozzato nie jest zbyt mocny na zjazdach, czuje strach szczególnie na tych szybkich. Powiedział, że w całej swojej karierze nie czuł się na rowerze tak bezpiecznie i pewnie jak na Reacto Evo. To dla mnie wielki powód do satysfakcji – dodaje. Choć model ten miał oficjalną premierę podczas Giro d’Italia, Merida zrobiła wyjątek dla Pozzato i Petacchiego, którzy jeździli na Reacto Evo od początku sezonu. – Wiedzieliśmy, że ze względu na swój styl jazdy potrzebują czegoś innego niż Scultura SL, mimo że jej geometria także jest bardzo sportowa. Pozzato i Petacchi otrzymali Reacto Evo wcześniej, bo szanujemy ich dorobek i jesteśmy nastawieni na dialog z kolarzami – wyjaśnia Juergen Falke.


 
Pozzato przejechał na Reacto Evo niemal całe Giro d’Italia, jednak większość kolarzy Lampre-Merida wykorzystywała ten model zamiennie ze Sculturą SL, stosownie do trasy danego etapu. Przemysław Niemiec pokonał na nowym rowerze blisko połowę etapów Giro, w tym górską „czasówkę” (z „lemondką” na kierownicy), która miała duży wpływ na końcowy rezultat kolarza z Pisarzowic w wyścigu. – Merida Reacto Evo to idealny model na ok. 30-40% etapów Giro d’Italia czy Tour de France. Pozwala zaoszczędzić 10 watów przy prędkości 50 km/h, czyli średnio ok. 4% całkowitej mocy kolarza – mówi Juergen Falke. Powiększone przekroje rur ramy nowego modelu aero sprawiają, że jest ona cięższa od ramy Scultury SL o ok. 230 g. Nie ma to jednak większego znaczenia, gdy Reacto Evo trafi na odpowiednią trasę i napędza zawodnika, który nie tylko oszczędza na nim swoją energię, ale jest także w stanie wykorzystać jego moc.



Gwarancja lata:2 .

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium